poniedziałek, 18 lipca 2011

Radhanath Swami - społeczeństwo "Ja".

Dzisiejszy świat jest społeczeństwem "Ja." Każdy myśli wyłącznie o sobie. Jednak jest z tym pewien problem. Nie wiemy kim jesteśmy. Myślenie w kategoriach "Ja" jest w porządku, ale kim jest to "Ja?" Jeśli myślimy, że jest nim fałszywe ego, ostatecznie tworzy to niezadowolenie. Istnieje tak wiele potencjalnych konfliktów pomiędzy każdym z nas: walczą bracia, walczą mąż z żoną, walczą narody... Jednak ja jestem wieczną duszą, więc nie ma o co walczyć. Jeśli mamy świadomość, że jesteśmy duszami, w naszych sercach jest miłość, a gdzie jest miłość - największą przyjemnością jest bezinteresowna służba. Samolubna osoba je i jest szczęśliwa. Bezinteresowna osoba odnajduje więcej szczęścia w karmieniu innych. Ojciec posiada jakąś miłość do dziecka, żywi do niego jakieś uczucie. I co daję więcej szczęścia ojcu - zrobienie czegoś dla dziecka, czy zrobienie czegoś dla siebie samego? Jeśli istnieje jakieś uczucie, naturalnie będzie bardziej szczęśliwy robiąc coś dla dziecka, nawet jeśli będzie musiał cierpieć z tego powodu.