niedziela, 13 stycznia 2013

Radhanath Swami o tolerowaniu religijnych różnic

Każdy posiada własną logikę. Ma to miejsce nawet w kręgach religijnych. Każdy ma własne cytaty z pism, poprzez które pokazuje, że jest ścieżką prawdy i światłości oraz to, że nie ma innej drogi poza tą, którą daje. Ja jestem największy, moja religia jest największa i cała reszta jest albo mi podporządkowana albo zła. Jestem Hindusem, Chrześcijaninem, Żydem, Zoroastrianinem, Jainem i ponieważ tym właśnie jestem, to jest najwspanialszą rzeczą. To jest takie wspaniałe ponieważ ja jestem taki wspaniały. Tylko spójrzcie co takie myślenie wywołało na świecie. Przeznaczeniem religii jest postrzeganie każdej żywej istoty na równi. Religia powinna wprowadzić nastrój współczucia i miłości wobec każdego. Jeśli nie kochasz każdego, jako możesz kochać Boga? Jednak rezultat religii w dzisiejszych czasach jest całkowicie przeciwny. Tworzy sekciarstwo, bigoterię oraz nienawiść. W imię Boga, musimy nauczyć się tolerować zawiść w naszym sercu.