wtorek, 17 lipca 2012

Radhanath Swami - potrzebujemy siebie nawzajem

Na polu bitwy żołnierz jest całkowicie zależny od pozostałych towarzyszy broni. Co możesz zrobić samemu, gdy tysiące ludzi strzela do ciebie i bombarduje? Twoje życie, twoje przeżycie jest zależne od tych wszystkich, którzy są wokół ciebie. Czy nie tak? To nie tak, że podczas walki patrzysz na swoich towarzyszy i myślisz: "Nie podoba mi się kolor twojej skóry," czy "Nie podobają mi się rzeczy, które jesz," czy "Nie podoba się sposób w jaki poruszasz brwiami," czy "Nie podoba mi się jak pachniesz," czy też "Nie podoba mi się to, co powiedziałeś do mnie dwa lata temu." Nie! Rozumiesz, że "Potrzebuje ciebie i ty potrzebujesz mnie. Inaczej nas nie będzie." Na tym właśnie polega wojna. Na froncie każdy jest zależny od każdego. Ten świat jest miejscem, w którym zawsze ma miejsce wojna - bitwa pomiędzy dobrem, a złem; bitwa pomiędzy grzechem, a pobożnością; religijnością, a niereligijnością; miłością, a sekciarską nienawiścią. Potrzebujemy siebie nawzajem.