sobota, 4 września 2010

Radhanath Swami o przemianie chciwości w służbę.

Chciwość jest naszym wrogiem. Ta chęć posiadania jest przyczyną wojen i nienawiści, nie mówiąc o tym, że stanowi wielką przeszkodę w naszym duchowym życiu. Pan mówi, że jest ojcem wszystkich żywych istot, i że wszystko należy do Niego. Zatem gdzie jest miejsce na "ja" i "moje?"

Pisma święte wyjaśniają, że najbardziej podstawową przyczyną naszego cierpienia jest błędne myślenie: "Jestem ciałem i wszystko co jest z nim związane należy do mnie." Wszystko jest własnością Pana i jeśli naprawdę w to wierzymy będziemy wykorzystywać każdą rzecz zgodnie z Jego życzeniem. Cokolwiek Bóg nam powierzył przeznaczone jest do tego, by służyło innym, nie tylko naszym rodzinom. Jest to nasz święty obowiązek. Bóg przebywa w sercu każdej żywej istoty, dlatego gdy do naszego domu przychodzi gość, powinniśmy postrzegać go jako cząstkę Boga i służyć mu stosownie. Domownik powinien uważać, że poprzez gościa do jego domu przychodzi Bóg. Nawet gdy ten gość jest wrogiem. Nawet, gdy najgorszy wróg przychodzi do twojego domu powinieneś powitać go ze szczerym entuzjazmem i traktować go z takim uczuciem, że przynajmniej na chwilę zapomni o tym, że jest twoim wrogiem i w rzeczywistości będzie czerpał radość ze spotkania.